ilsetogo.reismee.nl

Koninginnedag!

Tijd voor Oranje invloeden op de Africa Mercy! Tijd om de Amerikanen en al die anderen aan boord iets te laten proeven van ons Nederland!

En zo ontstond er een oranje dining room complete met de Nederlandse vlag in het middelpunt, oranjevlaggetjes bij het buffet en oranje ballonnen verspreid door heel de eetzaal. Toen iemand in de rij opperde: waarvoor is toch al dat oranje werd er gantwoord: ja, dat zijn die ‘crazy Dutch people' waarop ik vriendelijk antwoorde: Thanks a lot!

Zelfs in de verplichte maandagmorgenmeeting werd er even aandacht geschonken aan dit prachtige festijn en iedereen uitgenodigd voor de enige echte Africa Mercy vrijmarkt. En daar zaten ze hoor, om 18u... heel veel verschillende kinderen op hun kleedje de helft van hun cabin te verkopen. Wij als Nederlanders liepen in ons Oranje best uitermate tevreden door het in het oranje gekleurde midship waar ook uiteraard de oud Hollandse spelletjes werden gespeeld door de kinderen (en ja, ook sommige volwassenen): spijkerpoepen, molentje prik (omdat Herma iets beter was in het tekenen van molens dan in het tekenen van ezels...), vlaggetjes race, de ei run, mayo stand cover (overzettafel sloop) - lopen (een interessante vorm van zaklopen), spijkerslaan (ik blijk een talent te hebben van 38x terwijl een anesthesist van de UK het in 6x voor elkaar kreeg...) en uiteraard had Jeroen zich uitgeleefd in de keuken. Heerlijke brownie met een oranje-sinasappeltopping met uiteraard het Nederlandse vlaggetje en speculaasjes met de Nederlandse vlag als topping. Na een uur vrijmarkt de aandacht gevraagd door middel van het het blazen op de Vuvuzela (daarvoor al eventje briefjes uitgedeeld met de tekst van het Wilhelmus) en nadat Gerrit een korte introductie -alias lofzang- hield over het oudste volkslied... zongen wij daar als Nederlanders met volle overgave het Wilhelmus op de trappen in het midship van de Africa Mercy.

Het was een groot succes. En na 2 uur te hebben vertoefd in een oranje schip was het tijd om de boel op te ruimen. Samen met Hennie ben ik een Nederlandse op gaan zoeken op de Ward met alle balonnen die zij die nacht had opgehangen in de dining room, maar gauw na het zingen van het Wilhelmus weer terug moest naar haar werk. Dus zo kwamen alle balonnen alsnog bij haar op de Ward terecht. De patienten vonden het prachtig! Ook de Nederlandse vlaggetjes waren een groot succes.

Dus alle updates die ik heb gezien op facebook over koninginnedag... die waren leuk. Maar koninginnedag in Togo op een Amerikaans schip... dat kunnen veel mensen me niet na zeggen!

Marije

Klinkt super, net of je hier was! Wij hadden ook een lekker zonnetje ;-)

Anita

Hoi Ilse!
Wat leuk om je verhalen te lezen. Ik wist niet dat jij zo bang was voor beestjes. En vwb dat Engels...nog even, dan denk je in het Engels. Stoer hoor dat je daar nu zit en toch hebt doorgezet! Gewoon genieten daar, bij ons op de OK veranderd er helemaal niks, dus je mist ook niks!!!:-)) Liefs.

Anne-Marije

tof om zo een keer koninginnedag te vieren :) zo ga je het weer waarderen, hè, die nederlandse gekke tradities die hier in NL vanzelfsprekend zijn.

Moniek

Dat klinkt inderdaad als een superervaring om eens een keer op die manier Koninginnedag te vieren!!!Heel veel plezier nog verder!!!